zaterdag 8 januari 2011

mijn boekenstash






Ik ben echt gek op lezen, dus heb ik zelf ook een plank vol in mijn kamer. Dit zijn mijn boeken:






Ze staan op volgorde van favo's naar minst leuke.

En eigenlijk ook van nieuw naar oud, dat verklaart ook veel.

1. het korte tweede leven van bree tanner (een eclips novelle) - Stephenie Meyer

Dit boekje gaat over een meisje dat is veranderd in een vampier en hier volg je haar ervaringen. Iedereen die Twilight t/m Eclips kent, kent bree misschien ook wel, uit het boek en de film Eclips. De schrijfster was geïnspireerd door de karakter in de film, dat ze een boek over haar heeft geschreven. Het lijkt me erg leuk om te lezen, vooral als je een twilight-fan bent. Ik heb hem nieuw sinds mijn verjaardag (17 november) maar moet nog beginnen (eerst mijn bibliotheek boeken uitlezen!)

2. De Vertelsels van Baker de Bard - J.K. Rowling

Bij iedereen die een beetje van Harry Potter af weet begint vast al een lichtje te branden bij de naam van de schrijfster, want dit is een boek uit de laatste Harry Potter film: 'The deathly hallows'. Het is een sprookjesboek, maar dan met magische invloeden en soms niet zo'n goede aflopen. Ik heb hem van Sinterklaas en heb er al eens doorheen gebladerd en het ziet er fantastisch uit!

3. twilight - Stephenie Meyer

Zoals jullie merken vind ik de twilight saga's leuk, vandaar dit boek.

4. ghostgirl - Tonya Hurley

Het verhaal is erg grappig en het boek zelf is echt zo mooi, van de binnen én buitenkant. Het verhaal gaat over een meisje die stikt in een winegum en als geest een populair meisje wil worden in de 'levende' wereld. Heel komisch en leuk om te lezen.

5. Dat heb ik weer - Carry Slee

Een boek over een meisje die wat problemen heeft met een vriendin die met iemand anders steelt en zelf houdt ze een blog bij waar ze allemaal testjes op zet. Die testjes kun je ook zelf doen, wat erg leuk is.

6. Hoe overleef ik met/zonder vriendein? - Francine Oomen

Alle HOI boeken zijn toch leuk? :P

7. Hoe overleef ik (zonder) liefde?

Deze boeken staan zo ver achter in de lijst omdat ik ze al heel lang geleden heb gekregen (2006 ofzo) en er nu dus nieuwere, leukere boeken zijn.

8. Het huis Anubis: de geheime club van de oude wilg en het geheim van de tombe

Deze is al echt heel oud, en ik heb er eigenlijk niets meer aan, maarja hij zat bij mijn boeken, dus vandaar.

Ik heb nog een heleboel van die boekjes die je ergens gratis kunt pakken en die me leuk lijken.
Je kunt ze bijvoorbeeld bij de bibliotheek halen, of op school liggen er soms ook.
Ook de Cosmogirl! born to read bladen (in o.a. de supermarkt) zijn ook altijd leuk om te lezen. Die kun je bijvoorbeeld elke maand een kopen, maar je kan ook met een vriendin afspreken dat je om de beurt er eentje koopt, dan kun je ze ook uitwisselen. Is erg leuk. Zo kun je het ook doen met boeken. Als je er bijvoorbeeld een hebt die je niet meer wilt, kun je die misschien ruilen met een vriendin, of je kunt natuurlijk ook gewoon vragen of je die leuke chicklit van je vriendin mag lenen. Zo heb je altijd nieuw leesvoer in huis!

1 opmerking:

  1. Heel erg leuk! Haha dat boek; dat heb ik weer heb ik ook! Alleen ik kwam er later achter dat ik deel 2 had gelezen, toen heb ik deel 1 er ook maar bij gekocht! Haha
    x

    BeantwoordenVerwijderen