maandag 3 januari 2011

BOM

Ik heb ergens op een forum gelezen over een BOM. Niet schrikken, er ontploft niets! Een BOM is een Book Of Me. Je kan er van alles voor gebruiken: een schrift, een plakboek, een map enz. waar je allemaal dingen in doet die jij leuk vind. Bijvoorbeeld foto's van jezelf en hoe een dag er in jouw leven uit ziet, foto's van (jou met je) vriendinnen of je favoriete vakantieplek etc. Het boek bewaar je dan zodat je later terug kunt kijken naar 'vroeger'. Je moet je boek echter wel op een goede plaats opbergen en niet ergens in het donkerste, onzichtbaarste hoekje van je kamer (ik spreek uit ervaring, haha). Het is eigenlijk een soort scrapbook, maar dan uitgebreider en je kunt hem zo pimpen als je wilt. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen dus heb ook geen foto's, en op google kan ik vrijwel niets vinden over een BOM (ik bedoel, de BOM die ík bedoel) maar dit prachtige plaatje kwam ik wel tegen:


Voorbeeld van een scrapbook:



Een vriendin inspireerde me laatst ook tot dit idee: foto's maken van jezelf in al je favo outfits met bijbehorende assecoires en schoenen en plak dat in je boek. Wat je er ook mee kan doen (wat mijn vriendin heeft gedaan) is al die foto's op een lege muur in je kamer plakken, of op een groot papier of karton en dan op je muur/deur. Je maakt dan dus je eigen shoplog op je muur! Ook dit is erg grappig om te zien later. Ik moet al lachen als ik de mode van mijn moeders tijd zie, wat ze aanhadden toen, hilarisch!

Als de results er zijn, breng ik zeker verslag uit!

3 opmerkingen:

  1. Dat eerste plaatje is echt super cute!
    Die 2e is ook leuk!
    xx <3
    ps ik ben al aan zoiets begonnen.. alleen dan saaier en anders (?) haha
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit is een leuk idee! :)
    momenteel heb ik een dagboek en daar plak ik dan ook elke dag een foto in van een voorwerp of iets anders.
    Ook heb ik een schrift waar ik al mijn bonnetjes in plak, nagellak op probeer, etiketjes, armbandjes die je bij feesten krijgt,... en daar schrijf ik dan ook een stukje bij :).

    BeantwoordenVerwijderen